BiKeR - Białostocka Komunikacja Rowerowa

rejestracja

wystarczy 1 minuta

twoje konto

zarządzaj swoim kontem

logowanie

przygotuj telefon i PIN

20.05.2014

BiKeR – najczęściej zadawane pytania

BiKeR – najczęściej zadawane pytania

Pytania:

 

Odpowiedzi:

  • Jak zarejestrować się w systemie?

Żeby korzystać z rowerów BiKeR musisz wypełnić formularz rejestracyjny na www.bikerbialystok.pl, zaakceptować regulamin i nowoutworzone konto doładować tzw. opłatą inicjalną w wysokości min. 10 zł. Jak tylko kwota wpłynie na konto – można już wypożyczać rowery.  

 

  • Jak wypożyczyć rower?

Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka.

Gdy rower jest zabezpieczony linką, należy nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie z instrukcją lub zadzwonić na infolinię. Zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu. 

 

  • Jak zwrócić rower?

Wystarczy wprowadzić rower do elektrozamka. Sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.

 

  • Ile kosztuje korzystanie z rowerów?

Dla osób identyfikujących się w systemie BiKeR za pomocą imiennej elektronicznej Białostockiej Karty Miejskiej i posiadających na karcie zakodowany i ważny na moment pobrania roweru dowolny imienny bilet okresowy lub bilet wieloprzejazdowy ważny w strefie taryfowej B (I strefa taryfowa) koszt to: od 1 do 30 minuty – 0 zł, od 31 do 60 minuty – 1 zł, druga godzina – 2 zł, każda kolejna godzina – 4 zł. Dla pozostałych osób: od 1 do 20 minuty – 0 zł, od 21 do 60 minuty – 1 zł, druga godzina – 3 zł, każda kolejna godzina – 5 zł

Opłata inicjalna, będąca równocześnie pierwszą wpłatą na poczet wypożyczeń wynosi 10 zł. 

 

  • Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?

W takim przypadku należy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie nacisnąć „Zwrot” na terminalu i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub zadzwonić na infolinię.

 

  • Jak doładować swoje konto BiKeR?

Po zalogowaniu się do swojego profilu na www.bikerbialystok.pl w zakładce „Sposób płatności” przejdź do szybkiej płatności wybierając daną kwotę lub wybierz z rozwijanej listy bank, z którego chcesz dokonać płatności, skopiuj dane do przelewu, jakie pojawią się w ramce na koncie w Nextbike i przejdź bezpośrednio do strony banku, by wykonać przelew. 

 

  • Jak doładować swoje konto kartą płatniczą?

Jeśli podczas rejestracji wybrałeś płatność kartą płatniczą z opłata za każdą jazdę rowerem BiKeR będzie pobierana z niej automatycznie. 

 

  • Czy mogę zmienić wybraną przy rejestracji formę płatności? Jak to zrobić?

W każdej chwili możesz zmienić wybraną formę płatności. Wystarczy, że zalogujesz się na www.bikerbialystok.pl i w ustawieniach zakładki „Moje konto” dokonasz zmian. 

 

  • Co zrobić, jeśli system BiKeR naliczył mi nieodpowiednią opłatę?

Przede wszystkim nie należy się denerwować. Jeśli kwota, jaką system naliczył Ci za korzystanie z BiKeR-a, nie jest adekwatna do stanu faktycznego – po prostu złóż reklamację, wysyłając wiadomość na adres bok@bikerbialystok.pl. Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy Ci całą nieodpowiednio naliczoną sumę. 

 

  • Ile rowerów mogę wypożyczyć?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.

 

  • Co zrobić, kiedy w trakcie wypożyczenia roweru chcę się gdzieś zatrzymać – np. zrobić zakupy?

W takim przypadku, rower należy przypiąć za pomocą linki szyfrowej do stałego elementy przestrzeni (np. słup, lampa) w bezpiecznym, nie odosobnionym miejscu. 4-cyfrowy kod do zamka otrzymuje się w momencie wypożyczenia.

 

  • Co zrobić, jeśli mam problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?

W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu BiKeR, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Jesteśmy do Twojej dyspozycji pod numerem telefonu +48 85 871 01 01 od poniedziałku do piątku w godzinach: 6.00 –  22.00, w weekendy i święta: 7.00 – 19.00.

 

  • Czy do roweru BiKeR mogę doczepić fotelik dziecięcy?

Rowery BiKeR nie są przystosowane do montowania foteli dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów.

 

  • Jak włączyć lampę roweru BiKeR?

Lampa w rowerach BiKeR uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że zaczniesz pedałować, a lampa oświetli Ci drogę.

 

  • Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?

W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas  użytkowania, wypożyczający musi jak najszybciej powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta oraz niezwłocznie zgłosić kradzież w najbliższej jednostce Policji.

 

  • Czy zarejestrowany w systemie BiKeR mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Tak – rejestracja w systemie BiKeR umożliwia korzystanie z rowerów miejskich w systemach, których operatorem jest Nextbike w Polsce i na całym świecie, według cennika obowiązującego w danym mieście.

 

 

Kontakt

Biuro Obsługi Klienta

Czynne całodobowo Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 10.00-12.00
  +48 85 871 01 01   +48 85 733 91 19 (koszt połączenia zgodny z taryfami operatorów)
Punkty Obsługi Klienta BKM-BiKeR w Białymstoku
ul. Składowa 11 -Poniedziałek: 8:00 - 17:00
Wtorek - Piątek: 7:30 - 15:30
ul. Lipowa 16 -Poniedziałek: 8:00 - 17:00
Wtorek - Piątek: 7:30 - 17:00
Czynne 1.04 - 31.11
 

Reklamacje i zapytania

Sprzedaż powierzchni reklamowej

  +48 782 317 486

Stacje sponsorskie

  +48 22 123 01 00

Systemy rowerów miejskich
dla samorządów

  +48 695 655 049

Biuro

  +48 22 208 99 90

Prezes Zarządu

Kontakt dla mediów

Rzecznik prasowy
Marek Pogorzelski   +48 696 003 711

Nextbike Polska S.A.

ul. Przasnyska 6B, 01-756 Warszawa KRS 0000646950 NIP: 895-198-10-07 REGON: 021336152