BiKeR - Białostocka Komunikacja Rowerowa

rejestracja

wystarczy 1 minuta

twoje konto

zarządzaj swoim kontem

logowanie

przygotuj telefon i PIN

 

Jak to działa?

1. Dołącz do nas

Zarejestruj się klikając na przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i wpłać minimum 10 zł opłaty inicjalnej. Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

2. Wypożycz rower

Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożycz”, podaj numer telefonu komórkowego oraz PIN i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie. Jeżeli jest zabezpieczony linką – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego. Szerokiej drogi!

3. Oddaj rower

Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka. Bez obaw – sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot. Jeśli na stacji nie ma wolnego miejsca, przypnij rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasuj cyfry. W takim przypadku podejdź do terminala, przyciśnij „Zwrot” i postępuj zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu.

 

4. Korzystaj z BiKeR-a

Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę. Od początku kwietnia do końca listopada, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Pierwsze 20 minut jazdy zawsze jest darmowe!


BiKeR – najczęściej zadawane pytania

Odpowiedzi:

 

  • Jak zarejestrować się w systemie?

Żeby korzystać z rowerów BiKeR musisz wypełnić formularz rejestracyjny na www.bikerbialystok.pl, zaakceptować regulamin i nowoutworzone konto doładować tzw. opłatą inicjalną w wysokości min. 10 zł. Jak tylko kwota wpłynie na konto – można już wypożyczać rowery.

 

  • Jak wypożyczyć rower?

Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka.

Gdy rower jest zabezpieczony linką, należy nacisnąć przycisk „Wypożycz” i postępować zgodnie z instrukcją lub zadzwonić na infolinię. Zamek szyfrowy odblokowuje się za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu.

 

 

  • Jak zwrócić rower?

Wystarczy wprowadzić rower do elektrozamka. Sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot.

 

  • Ile kosztuje korzystanie z rowerów?

Dla osób identyfikujących się w systemie BiKeR za pomocą imiennej elektronicznej Białostockiej Karty Miejskiej i posiadających na karcie zakodowany i ważny na moment pobrania roweru dowolny imienny bilet okresowy lub bilet wieloprzejazdowy ważny w strefie taryfowej B (I strefa taryfowa) koszt to: od 1 do 30 minuty – 0 zł, od 31 do 60 minuty – 1 zł, druga godzina – 2 zł, każda kolejna godzina – 4 zł. Dla pozostałych osób: od 1 do 20 minuty – 0 zł, od 21 do 60 minuty – 1 zł, druga godzina – 3 zł, każda kolejna godzina – 5 zł

Opłata inicjalna, będąca równocześnie pierwszą wpłatą na poczet wypożyczeń wynosi 10 zł.

 

 

  • Co zrobić, kiedy na stacji nie ma wolnego stojaka do wstawienia roweru?

W takim przypadku należy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie nacisnąć „Zwrot” na terminalu i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub zadzwonić na infolinię.

 

  • Jak doładować swoje konto BiKeR?

Po zalogowaniu się do swojego profilu na www.bikerbialystok.pl w zakładce „Sposób płatności” przejdź do szybkiej płatności wybierając daną kwotę lub wybierz z rozwijanej listy bank, z którego chcesz dokonać płatności, skopiuj dane do przelewu, jakie pojawią się w ramce na koncie w Nextbike i przejdź bezpośrednio do strony banku, by wykonać przelew.

 

 

  • Jak doładować swoje konto kartą płatniczą?

Jeśli podczas rejestracji wybrałeś płatność kartą płatniczą z opłata za każdą jazdę rowerem BiKeR będzie pobierana z niej automatycznie.

 

  • Czy mogę zmienić wybraną przy rejestracji formę płatności? Jak to zrobić?

W każdej chwili możesz zmienić wybraną formę płatności. Wystarczy, że zalogujesz się na www.bikerbialystok.pl i w ustawieniach zakładki „Moje konto” dokonasz zmian.

 

  • Co zrobić, jeśli system BiKeR naliczył mi nieodpowiednią opłatę?

Przede wszystkim nie należy się denerwować. Jeśli kwota, jaką system naliczył Ci za korzystanie z BiKeR-a, nie jest adekwatna do stanu faktycznego – po prostu złóż reklamację, wysyłając wiadomość na adres bok@bikerbialystok.pl. Na jej rozpatrzenie mamy maksymalnie 14 dni, ale postaramy się odpowiedzieć tak szybko, jak będzie to możliwe. Jeśli po weryfikacji okaże się, że system popełnił błąd, zwrócimy Ci całą nieodpowiednio naliczoną sumę.

 

  • Ile rowerów mogę wypożyczyć?

Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.

 

  • Co zrobić, kiedy w trakcie wypożyczenia roweru chcę się gdzieś zatrzymać – np. zrobić zakupy?

W takim przypadku, rower należy przypiąć za pomocą linki szyfrowej do stałego elementy przestrzeni (np. słup, lampa) w bezpiecznym, nie odosobnionym miejscu. 4-cyfrowy kod do zamka otrzymuje się w momencie wypożyczenia.

 

  • Co zrobić, jeśli mam problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?

W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy terminalu, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Jesteśmy do Twojej dyspozycji całodobowo.

 

  • Czy do roweru BiKeR mogę doczepić fotelik dziecięcy?

Rowery BiKeR nie są przystosowane do montowania foteli dziecięcych, ani do przewożenia pasażerów.

 

  • Jak włączyć lampę roweru BiKeR?

Lampa w rowerach BiKeR uruchamia się automatycznie po wprowadzeniu roweru w ruch. Wystarczy zatem, że zaczniesz pedałować, a lampa oświetli Ci drogę.

 

  • Co zrobić, jeśli wypożyczony rower został skradziony?

W przypadku kradzieży roweru dokonanej podczas  użytkowania, wypożyczający musi jak najszybciej powiadomić o tym Biuro Obsługi Klienta oraz niezwłocznie zgłosić kradzież w najbliższej jednostce Policji.

 

  • Czy zarejestrowany w systemie BiKeR mogę korzystać z rowerów w innych miastach?

Tak – rejestracja w systemie BiKeR umożliwia korzystanie z rowerów miejskich w systemach, których operatorem jest Nextbike w Polsce i na całym świecie, według cennika obowiązującego w danym mieście.

 

  • Jak identyfikować się przy wypożyczeniu za pomocą karty zbliżeniowej zamiast numeru telefonu i PIN-u?

Dla uproszczenia i ułatwienia procesu wynajmowania rowerów, identyfikacji można dokonać za pomocą każdego urządzenia, które posiada funkcję bezdotykowego identyfikatora – np. Białostockiej Karty Miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej.

 

  • Czy można wypożyczać rowery za pomocą aplikacji Nextbike’a?

Oczywiście, poprzez aplikację możesz wypożyczyć rower zablokowany w elektrozamku jak i również zabezpieczony za pomocą obejmy. Jeśli chcesz wypożyczyć rower za pomocą aplikacji możesz wybrać dwie opcję: wpisać jego numer w aplikacji lub zeskanować kod QR. Rower zabezpieczony elektrozamkiem zostanie automatycznie zwolniony, jeśli jest zabezpieczony obejmą, kod do obejmy zostanie wyświetlony w mobilnej aplikacji.

 

  • Jak długo muszę czekać, żeby mój przelew został zaksięgowany?

Wszystko zależy od godzin księgowania przelewów w banku, z którego korzystasz. Informację o tym znajdziesz w dokumencie „Godziny księgowania przelewów”, który znajduje się na podstronie BiKeR-a z regulaminami: bikerbialystok.pl/regulamin

 

  • Po jakim czasie od zakończenia jazdy i zwrócenia roweru do stacji można ponownie w tej samej stacji wypożyczyć rower?

Inny rower możesz wypożyczyć od razu. Jeśli jednak chcesz wypożyczyć ten sam rower – odczekaj 3 minuty.

 

  • Mam problem z wypożyczeniem – po podaniu numeru telefonu i PIN-u jestem proszony o podanie numeru karty kredytowej tak, jakbym miał rejestrować się od początku. Co zrobić?

Normalnie w trakcie identyfikacji nie powinna pojawić się prośba o numer karty kredytowej. Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy np. podasz błędny numer telefonu. Najlepiej od razu zadzwonić do Biura Obsługi Klienta, gdzie nasz konsultant postara się od razu zidentyfikować i rozwiązać problem.

 

  • Na stacji nie ma żadnego roweru – dlaczego?

Zespoły relokacyjne Nextbike przewożą rowery 24 godziny na dobę, aby na bieżąco uzupełniać braki na stacjach, ale nie jesteśmy w stanie zagwarantować, zwłaszcza w godzinach szczytu, że rowery zawsze będą dostępne na każdej stacji.

 

  • Czy będą powstawać kolejne stacje?

Z naszej strony możemy zadeklarować, że operator BiKeR-a będzie starać się rozwijać system o stacje sponsorskie/patronackie stawiane we współpracy z firmami z Białegostoku. Podobne rozwiązania funkcjonują w innych miastach, gdzie funkcjonują systemy obsługiwane przez Nextbike Polska.

 

  • Czy mogę zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?

Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy BiKeR’ów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych” i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów, a na pewno nic się nie stanie. Uspakajamy też, że inna osoba nie będzie mogła takiego roweru – przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy – wypożyczyć za pomocą aplikacji mobilnej ani QR kodu, ponieważ w systemie rower będzie widniał jako wypożyczony.

 

Masz pytania? Nietypowa sytuacja?

Nasi konsultanci i konsultantki chętnie pomogą!

+48 85 871 01 01

bok@bikerbialystok.pl

Jesteśmy dostępni:
Całodobowo
Poza sezonem: od poniedziałku do piątku w godzinach: 10.00-12.00

 

 

Pogoda w Białymstoku

dziś, piątek, 28 kwietnia 2017
Opady deszczu Ciśnienie 1005.76 hPa, Wiatr 8.51 km/h
jutro
pojutrze
10°
za 2 dni
10°