Jak to działa?

Dołącz do nas

1. Dołącz do nas

Wejdź na stronę internetową lub pobierz aplikację Nextbikę i:

  • wybierz opcję REJESTRACJA,
  • wypełnij formularz i zaakceptuj REGULAMIN,
  • potwierdź swój adres e-mail,
  • wpłać minimum 20 zł (10 zł bezzwrotna opłata inicjalna + 10 zł do wykorzystania na przejazdy).

PIN do konta dostaniesz SMS-em.
To wszystko, już możesz korzystać z naszych rowerów!

Wypożycz rower

2. Wypożycz rower

Skorzystaj z aplikacji Nextbike lub karty RFID.
W aplikacji:

    • zeskanuj kod QR na rowerze lub wpisz numer roweru,
    • wybierz WYPOŻYCZ ROWER.
    • Rower możesz również wypożyczyć dzwoniąc na całodobową infolinię.

Jeśli dołączyłeś kartę RFID do konta, zbliż ją do czytnika na rowerze (jest na bagażniku).
Wypożyczenie zacznie się wraz z automatycznym otwarciem blokady o-lock (jest na tylnym kole). Podczas zwalniania blokady usłyszysz charakterystyczny dźwięk. Szerokiej drogi!

Zwróc rower

3. Zwróć rower

Opuść blokadę o-lock (jest na tylnym kole). Jest to jedyny sposób na prawidłowe zakończenie wypożyczenia. Rower zwróci się automatycznie po zamknięciu blokady.
Pamiętaj! Zwrot poza stacją będzie dodatkowo płatny.
Nie zostawiaj roweru w miejscach trudnodostępnych, takich jak zamknięte parkingi przy centrach handlowych, osiedla zamknięte, prywatne posesje. itp.

Pytania?

4. Masz pytania?

Sprawdź odpowiedzi w sekcji Jak to działa? Możesz też do nas: zadzwonić, napisać maila czy wysłać list.
Korzystaj z rowerów miejskich, kiedy tylko masz ochotę. Od początku kwietnia do końca listopada, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Najczęściej zadawane pytania

JAK MOGĘ USUNĄĆ KONTO?

Dyspozycję usunięcia konta możesz przesłać mailem lub listem.
Pamiętaj! Przed usunięciem uzupełnij środki na swoim koncie do salda równego 0 zł. Jeśli masz niewykorzystane środki na koncie, we wniosku podaj numer konta bankowego do ich zwrotu.

CZY DZIECKO MOŻE MIEĆ KONTO?

Tak, jeżeli ukończyło 13 lat i rodzic lub opiekun prawny wyrazi na to zgodę. Zgodę należy zeskanować i wysłać w formie elektronicznej/papierowej na adres operatora. Wzór zgody dostępny jest w zakładce REGULAMIN. Przy rejestracji należy podać dane małoletniego, który będzie korzystał z konta.

JAK DODAĆ KARTĘ RFID DO KONTA?

Aby połączyć kartę RFID z Kontem, Użytkownik powinien mieć na koncie trwające wypożyczenie roweru.
Klient powinien przyłożyć swoją kartę RFID do czytnika znajdującego się nad tylnym błotnikiem wypożyczonego roweru.
Podpięcie karty przez czytnik na rowerze możliwe jest w czasie 2 pierwszych minut od rozpoczęcia wypożyczenia roweru.
Karta zostanie dołączona do Konta. Kolejne wypożyczenia mogą następować po przyłożeniu karty do czytnika RFID roweru.

JAK DOŁADOWAĆ KONTO?

Konto doładujesz po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej Nextbike lub strony internetowej. Dostępne sposoby płatności to m.in. płatność kartą, przelewem lub BLIK-em.

JAK ZRESTARTOWAĆ PIN DO KONTA?

Wejdź na stronę internetową lub do aplikacji mobilnej Nextbike i skorzystaj z opcji „ZAPOMNIAŁEM PIN”/„ZAPOMNIAŁEŚ PIN?”.

DLACZEGO MOJE KONTO JEST NIEAKTYWNE?

Konto jest aktywne, gdy jest na nim minimum 10 zł.
Upewnij się, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail.

Konto może również nie być aktywne w przypadku blokady, gdy nie postępowałeś zgodnie z regulaminem. W celu ustalenia przyczyn nieaktywności możesz skontaktować się
z całodobową infolinią lub wysłać mail z formularza kontaktowego.

CZY MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER BiKeR NA KONTO W INNYM SYSTEMIE?

Tak. System BiKeR jest kompatybilny z innymi systemami firmy Nextbike tj. założenie konta w jednym z systemów umożliwia korzystanie z wypożyczalni rowerów w innych miastach, o ile te systemy dopuszczają taką możliwość.

JAK ZAKOŃCZYĆ POSTÓJ?

W aplikacji Nextbike:
• otwórz zakładkę MOJE WYPOŻYCZENIA,
• wybierz WZNÓW,
• blokada o-lock otworzy się automatycznie.

CZY POSTÓJ JEST PŁATNY?

Tak, POSTÓJ to nie jest zwrot roweru – czas wypożyczenia dalej jest liczony.

JAK WŁĄCZYĆ POSTÓJ?

W aplikacji Nextbike:

• wybierz PARKING,
• przeczytaj komunikat wyświetlany na ekranie telefonu,
• opuść blokadę o-lock (jest na tylnym kole).

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE ZAMYKA?

Sprawdź poprawność ustawienia tylnego koła – powinno być ustawione równo w stosunku
do blokady o-lock, tak, aby mogła je objąć bez dotykania do szprychy.
W przypadku dalszych trudności ze zwrotem roweru skontaktuj się z całodobową infolinią.

CO ROBIĆ, GDY BLOKADA O-LOCK SIĘ NIE OTWIERA?

Sprawdź poprawność ustawienia blokady o-lock – nie powinna dotykać szprychy roweru. Jeśli zawadza, zmień pozycję tylnego koła.
W przypadku dalszych trudności skontaktuj się z całodobową infolinią.

GDZIE MOGĘ ODDAĆ ROWER?

Rower możesz oddać na stacji BiKeR oraz w innym dowolnie wybranym przez Ciebie miejscu w ramach strefy użytkowania BiKeR.
Pamiętaj! Zwrot roweru poza stacją będzie Cię kosztował dodatkowe 10 zł.

Nie zostawiaj roweru w miejscach trudnodostępnych, takich jak zamknięte parkingi przy centrach handlowych, osiedla zamknięte, prywatne posesje. itp.

GDZIE MOGĘ WYPOŻYCZYĆ ROWER?

Przede wszystkim ze stacji BiKeR, jak i poza nią.
Lokalizacje stacji oraz lokalizacje rowerów wolnostojących znajdziesz na stronie internetowej w zakładce MAPA STACJI oraz w aplikacji mobilnej Nextbike.

Wypożyczyłeś rower poza stacją? Zwróć rower na stacji, doładujemy Twoje konto bonusem w wysokości 2 zł.

JAK ZGŁOSIĆ KRADZIEŻ ROWERU?

Wypożyczony przez Ciebie rower został skradziony? O zajściu niezwłocznie poinformuj naszego Konsultanta, kontaktując się z całodobową infolinią.

JAK ZGŁOSIĆ WYPADEK NA ROWERZE?

Gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji spisz oświadczenia i/lub wezwij na miejsce zdarzenia Policję. Co więcej, pamiętaj, aby poinformować o zajściu działającą całą dobę infolinię, w czasie maksymalnie do 24 godzin od momentu zdarzenia.

JAK ZGŁOSIĆ USTERKĘ ROWERU?

Informacje zawierającą numer roweru wraz z opisem usterki przekaż poprzez aplikację mobilną, formularz kontaktowy lub kontakt z całodobową infolinią. Nasz serwis usunie usterki tak szybko, jak to możliwe, a Twoje zgłoszenie pozwoli na jeszcze szybszą interwencję!

Chcemy, aby korzystanie z naszego Serwisu było dla Ciebie komfortowe.

W tym celu staramy się dopasować dostępne w serwisie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Przez dalsze korzystanie z naszego Serwisu, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nim zapisanych. Pamiętaj, że zawsze możesz wyłączyć możliwość zapisywania plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki oraz uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach w naszej Polityce Prywatności.